DeskNET Φοιτητικό Φροντιστήριο

DeskNet
Κ. Πιερρακάκης

Το Ε.Α.Π. σήμερα, τριάντα (30) έτη από την ίδρυσή του και είκοσι πέντε (25) έτη από την ουσιαστική έναρξη λειτουργίας του, παραμένει υπό καθεστώς Διοικούσας Επιτροπής

Κ. Πιερρακάκης: Δόθηκε εντολή στο επιτελείο του γραφείου μου  να ετοιμαστεί άμεσα το Σχέδιο Νόμου για την πλήρη διοικητική αυτοδυναμία του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ), ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης, στη Σύνοδο Πρυτάνεων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του esos στόχος του υπουργού Παιδείας είναι, εντός του επόμενου τριμήνου, το Σχέδιο Νόμου να ψηφιστεί στη Βουλή ακόμη κι αν χρειαστεί να ενσωματωθεί σε κάποιο από τα νομοσχέδια για την παιδεία, που ήδη έχουν εξαγγελθεί.

Κ. Πιερρακάκης

Η Διοικούσα του ΕΑΠ, σχετικά με το θέμα ήδη έχει κάνει, από τον Ιούλιο του 2022, σχετική νομοθετική  πρόταση προς το υπουργείο Παιδείας στην οποία τονίζει :

1. Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο είναι ένα από τα 24 ΑΕΙ της Χώρας και το 19ο ΑΕΙ, με βάση τη χρονολογική σειρά ίδρυσης και λειτουργίας τους. Ιδρύθηκε το έτος 1992 (άρθρο 27 του Ν. 2083/92), και άρχισε τη λειτουργία του με την παροχή των πρώτων προγραμμάτων σπουδών 1998.

2. Αν και οι προϋποθέσεις αυτοδυναμίας που έθεταν οι διατάξεις του ν. 2552/1997 (ύπαρξη δύο (2) τουλάχιστον ανεξάρτητων Σχολών, τρεις (3) Καθηγητές πρώτης βαθμίδας και διορισμός Γραμματέα του Ιδρύματος) πληρώθηκαν από το 2002, εν τούτοις μία σειρά από νομοθετικές διατάξεις με τη μορφή τροπολογιών νόμων άλλαζαν συνεχώς και επί το δυσμενέστερο τις προϋποθέσεις αυτοδυναμίας, με αποτέλεσμα το Ε.Α.Π. σήμερα, τριάντα (30) έτη από την ίδρυσή του και είκοσι πέντε (25) έτη από την ουσιαστική έναρξη λειτουργίας του, να παραμένει ακόμα υπό καθεστώς Διοικούσας Επιτροπής.

3. Αποστολή του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου (Ε.Α.Π.), είναι η εξ αποστάσεως παροχή πτυχιακής και μεταπτυχιακής εκπαίδευσης και επιμόρφωσης, με την ανάπτυξη και αξιοποίηση κατάλληλου, εκπαιδευτικού υλικού και μεθόδων διδασκαλίας. Στους σκοπούς του Ε.Α.Π. εντάσσονται η προαγωγή της επιστημονικής έρευνας καθώς και η ανάπτυξη τεχνολογίας και μεθοδολογίας, στο πεδίο της μετάδοσης της γνώσης από απόσταση.

4. Στο πλαίσιο της αποστολής του και των σκοπών του, το Ε.Α.Π. προσφέρει σήμερα εξήντα (60) και πλέον Προπτυχιακά και Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών, σε εξειδικευμένα αντικείμενα, τόσο στην Ελληνική όσο και σε άλλες γλώσσες, φιλοξενεί πλέον των πενήντα χιλιάδων (50.000) φοιτητών, οι οποίοι εντάσσονται και στους τρεις (3) κύκλους σπουδών Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Επιπλέον, διαθέτει πλήρες και ολοκληρωμένο ακαδημαϊκό περιβάλλον, με τις πλέον σύγχρονες δυνατότητες τηλεκπαίδευσης, ειδικά αναπτυγμένο διδακτικό υλικό για την Εξ Αποστάσεως μάθηση, διεθνείς συνεργασίες, εργαστήρια, Εξ αποστάσεως βιβλιοθήκη, αναγνωστήρια και σύγχρονες εγκαταστάσεις, ενώ έχει εφαρμόσει από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του, την ετήσια αξιολόγηση όλων των διδασκόντων και του εκπαιδευτικού έργου.

5. Η οργάνωση του Ιδρύματος σε ό,τι αφορά το εκπαιδευτικό υλικό, τον προγραμματισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας κλπ. έχει ανέλθει σε πολύ υψηλό επίπεδο και είναι αξιοζήλευτη από πολλά ΑΕΙ της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού.

6. Παράλληλα το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο βελτιώνει συνεχώς τη θέση του στις διεθνείς κατατάξεις των Πανεπιστημίων, ενώ πλέον συμπεριλαμβάνεται σταθερά μεταξύ των πέντε (5) καλύτερων Εξ Αποστάσεως Πανεπιστημίων του κόσμου. Πρόσφατα δε, τιμήθηκε με την ευθύνη της διοργάνωσης του Ευρωπαϊκού Συνεδρίου Ανοικτών Πανεπιστημίων του 2022.

7. Ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του Ε.Α.Π. και ο προσανατολισμός του στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η εμπιστοσύνη με την οποία περιβάλλει το ίδρυμα η ελληνική κοινωνία και η ακαδημαϊκή κοινότητα, το μέγεθός του αλλά και η μηδαμινή οικονομική επιβάρυνση της πολιτείας, συνηγορούν θετικά στην άμεση δρομολόγηση της διαδικασίας αυτοδυναμίας του, καθώς κινδυνεύει να μείνει το μοναδικό ελληνικό ΑΕΙ που δεν θα είναι αυτοδύναμο, αν και πληροί τα κριτήρια που προβλέπει η γενικότερη ακαδημαϊκή πρακτική αλλά και το ίδιο το υπό συζήτηση νομοσχέδιο. Επισημαίνουμε, ότι το δημοσιευθέν νομοσχέδιο προβλέπει (στο άρθρο 336) την κατάργηση της (τελευταίας – πλην εκείνης του Ε.Α.Π.) Διοικούσας Επιτροπής του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος, ενώ παράλληλα (στο άρθρο 5) προβλέπεται «Εάν Ε 184.4/2.1η ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ 2 δύο (2) τουλάχιστον ακαδημαϊκές μονάδες επιπέδου Σχολής γίνουν αυτοδύναμες, το Α.Ε.Ι. γίνεται αυτοδικαίως αυτοδύναμο και εκδίδεται διαπιστωτική απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων». Κι όμως, το Ε.Α.Π. με τρεις (3) αυτοδύναμες Σχολές εδώ και 25 χρόνια (από το 2006) και μια ακόμη που σύντομα θα πληροί τα κριτήρια αυτοδυναμίας, δεν είναι ακόμη αυτοδύναμο!

Πηγή: esos.gr